Į pradžią / Paslaugos / Starterių, generatorių remontas / Starterių, generatorių veikimo principai



Darbo laikas

Pirmadienį - Penktadienį 8:00 -18:00

Šeštadienį 8:00 - 14:00

Sekmadienį nedirbame



Antikorozinis padengimas DINITROL technologija

Antikorozinis padengimas DINITROL technologija

Antikorozinis padengimas KROWN technologija

Citadele vartojimo paskola


Starterių, generatorių veikimo principai

Elektros šaltiniai

Dėl žemesnės oro temperatūros daugumos automobilių variklius sunku paleisti, todėl padidėja starterių darbo krūvis. Vairuotojai dažnai nežino, kad automobilio starteris yra trumpalaikio veikimo elektros mašina, o variklio paleidimo procesas negali būti ilgesnis nei 20 sekundžių. Vairuotojai neįvertina starterio veiklos specifiškumo – bando po kelias dešimtis kartų paleisti užsispyrusį variklį ir neįtaria, kad dėl tokių veiksmų sutrumpėja starterio tarnavimo laikas arba tai yra sudėtingų gedimų priežastis.

Be generatoriaus automobilis taip pat neapsieitų. Tai vienintelis automobilio agregatas, gaminantis elektros energiją. Sugedus generatoriui ar starteriui vargu ar sugebėtumėte pasiekti savo kelionės tikslą be techninių siurprizų. Tai labai svarbi grandis automobilyje.

Esant didelėms apkrovoms variklyje (ypač žiemą) jūsų automobilio starteris dėvisi kelis kartus greičiau. Sugedęs starteris periodiškai gadina akumuliatorių. Neefektyvus generatoriaus darbas taip pat neužtikrins nepriekaištingo automobilio paleidimo šaltą žiemos rytą. Delsdami pašalinti gedimą, jūs rizikuojate patirti kelis kartus didesnį nuostolį.

Generatoriai dažniausiai genda prasidėjus žiemos sezonui. To priežastis – padidėjęs elektros energijos sunaudojimas dėl papildomo apšvietimo, šildymo, valytuvų darbo ar kitų įtaisų, imančių elektros energiją. Blogai veikiant generatoriui nors ir pavyks paleisti variklį, tačiau toli nuvažiuoti tikrai bus sunku, todėl patariama reguliariai pasitikrinti generatoriaus veikimą ir nedelsiant šalinti gedimus. Nekokybiškai veikianti kuri nors detalė gali lemti kitų gedimus, todėl priežastis būtina šalinti iš anksto.

Generatoriaus eksploatavimas

Tik tvarkingas ir gerai veikiantis automobilio generatorius nekels rūpesčių ir užtikrins patikimą automobilio elektros ir elektronikos sistemų darbą. Akumuliatorių baterija privalo būti techniškai tvarkinga – reikiamo dydžio ir visai įkrauta. Generatoriaus eksploatacinės sąlygos turi atitikti techninius reikalavimus, nurodytus automobilio gamintojo, tai yra reikiamo modelio ir tinkamai įtemptas generatoriaus pavaros dirželis, privalo būti gamintojo numatytos purvo apsaugos, apsaugančios agregatą nuo kelio purvo bei kitokių nešvarumų (alyvos, skysčių, antifrizo) patekimo į agregato vidų.

Neleistina eksploatuoti sugedusio generatoriaus, pvz., sklinda įvairūs garsai, pulsuoja automobilio šviesos ir esant panašiems veiksniams. Negalima įjungti akumuliatoriaus veikiant automobilio varikliui, nes gali perdegti diodų tiltelis.

Negalima paleisti kito automobilio variklio net tam skirtais laidais esant paleistam (veikiančiam) savo automobilio varikliui, nes gali perdegti generatoriaus diodų tiltelis. Neleistina eksploatuoti generatoriaus, sugedus kitiems mechanizmams, montuojamiems ant generatoriaus rotoriaus ašies – siurbliams, skriemuliams, movoms ir pan.

Starterio eksploatavimas

Tik gerai veikiantis automobilio starteris nekels rūpesčių paleidžiant automobilio variklį net šaltą žiemą. Kiti automobilio agregatai ir sistemos privalo veikti taip pat nepriekaištingai.

Starterio eksploatacinės sąlygos turi atitikti automobilio gamintojo techninius reikalavimus – turi būti pritvirtintas visais numatytais tvirtinimo elementais, turi būti gamintojo numatytos apsaugos, apsaugančios agregatą nuo purvo, alyvos, skysčių, antifrizo patekimo ant agregato ar net į jo vidų.

Variklio techniniai parametrai: kompresija, uždegimo paskubos kampas, uždegimo žvakių būklė benzininiuose varikliuose ir kaitinimo žvakių būklė dyzeliniuose varikliuose, variklinės alyvos klampa ir kt. turi atitikti automobilio gamintojo techninius reikalavimus. Starterio įjungimų negali būti daug.

Starterio įjungimo varikliui paleisti ribinis kiekis yra 3 kartai po 5–10 sekundžių su 1 minutės pertraukomis tarp bandymų. Jei starteris suveikė, bet variklio negalima pasileisti, vadinasi, priežastis yra variklio gedimas (esant normalioms klimatinėms sąlygoms). Konstruktyviai atskira nuo starterio atraminė starterio inkaro įvorė turi būti standartinė, savo vietoje, tinkamai patepta (techniškai tvarkinga).

Dažniausi gedimai

Dažniau genda generatorių elektros dalis, sudega diodų tiltai, perdega nepatvarios relės, įvyksta trumpas jungimasis inkare arba statoriuje. Kad to neatsitiktų, kokybiškas generatorius turi būti apsaugotas nuo drėgmės poveikio ir perkrovų.

Dar viena iš problemų – galingos automobilių garso sistemos, todėl joms būtini dideli energijos ištekliai.

Tačiau vakarietiškuose automobiliuose paprastai generatoriaus galios rezervas yra per mažas. Todėl jei sugalvojote montuoti galingą garso sistemą, būtinai pasitarkite su meistrais dėl galingesnio generatoriaus.

Pagrindinė starterių problema – nusidėvėjusios įvorės ir šepetėliai. Taip pat nemažai rūpesčių kelia laisvos eigos pavara, vadinama „bendeksu“. Nors starteris yra trumpalaikio veikimo mašina, tačiau jo atsparumas perkrovoms yra būtinas.

Teisingai prižiūrėkite savo automobilį ir laiku pašalinkite iškilusias problemas. Sėkmės!